DOĞRU NEFES ALMA TEKNİKLERİ


Endişe Durumunda
Genelde insanlar dakikada 15 kez nefes alıp verirler. Fakat kaygılanmaya başlanıldığında bunu altı veya yediye indirip, yavaş ve derin nefes almaya çalışın. Burundan nefes alıp, ağızdan verin. Odaklanmaya yardımcı olmak için nefes alırken içinizden ‘’rahatla’’ kelimesini, verirken de ‘’karın’’ kelimesini tekrarlayın.

Kalp Hastalıkları
Çok fazla strese maruz kalıyoruz. Tansiyon ve adrenalin yükseliyor. Kalp çarpıntısı artıyor. Doğru nefes alıp vermeyle bedende rahatla tepkisi oluşur. Kan basıncı ve kalp çarpıntısı normale döner.
Bağdaş kurarak yere oturun. Sağ elinizin başparmağı ile sağ burun deliğinizi kapatın ve sol burun deliğinden altı saniye kadar derin bir nefes alın. Sonra sol burun deliğini işaret parmağınızla kapatın ve nefesi sağ burun deliğinden yavaş yavaş altı saniye içinde verin. Sol burun deliğinizi kapalı tutarak sağ burun deliğinizden nefes alın. Ardından sağı kapatarak soldan verin. Bunu en az iki kez tekrarlayın.

Alerjiler
Mevsimsel alerjilerde müzik nefes almaya yardımcı olabiliyor. Şöyle ki mırıldanmanın sinüslerle geniz boşluğu arasındaki yolu açtığını ve daha rahat nefes almayı sağladığını belirtiliyor.

Rahat bir pozisyonda oturup burnunuzdan nefes alın. Yüksek sesle mırıldanıyormuş gibi ses çıkararak aldığınız nefesi burnunuzdan verin. Burnunuzda , göğsünüzde ve başınızda hafif bir titreşim hissedeceksiniz. Mırıldanmanın nefes veriş süresini uzattığı ve endişesi olanlar için bu teknik iyi bir egzersiz. Önerilen süre 10 dakika.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...