DENGELİ BESLENME Mİ DİYET Mİ?

Bir ömür boyu diyet yapamazsınız. Bunun yerine hangi besini ne kadar ve ne sıklıkla yiyorsunuz buna dikkat ederek kilonuzu kontrol edebilirsiniz. 

Diyet listeleriyle yaşamak kolay değildir. Beslenmenizi sosyal hayatınıza ve işinize göre belirlemelisiniz. Yeme alışkanlıklarınızı tespit etmek için günlük tutup, hangi öğünü sevdiğinizi, hangi öğünde fazla yediğinizi bulabilirsiniz. Neyi ne kadar yemeniz gerektiğine dair kendinizi bilinçlendirmelisiniz. Unutmayın sağlıklı bir yaşam için dengeli ve yeterli beslenmeniz gerekiyor. Dengeli beslenmede tüm besin türlerine beslenmememizde yer vermeliyiz. Buna yağlar ve karbonhidratlar dahil. Tek dikkat etmemiz gereken hiçbir besin grubunda aşırıya kaçmamak.
  • Kalori ve porsiyonları azaltın.
  • Mevsiminde her gün bol sebze ve meyve tüketin. Bir kase çorba bir dilim ekmeğe eşdeğerdir. Çorba içerseniz, arkasından daha az yemek yiyin.
  • Sarımsak ve soğan tüketimini artırın. Bunların içindeki maddeler kansere karşı koruyucu ve bağışıklık sistemini kuvvetlendiricidir.
  • Haftada iki veya üç kez balık tüketin. İçerisindeki Omega 3 asitleri kalp damar sağlığımıza olumlu etki yapıyor.
  • Günde en az iki kez süt ve süt ürünlerini tüketin. Bu ürünlerde bulunan fosfor, kalsiyum ve D vitamini kemik sağlığımız için önemli.
  • Vücudumuzun metabolik faaliyetlerinin düzenli ve sağlıklı olabilmesi için yeterli suyu tüketmeyi unutmayın.
  • Hareketsiz bir yaşam sürmeyin. Hiçbir şey yapamıyorsanız, en az haftada iki kere 25 dakika tempolu yürüyün.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...