Biz insanlar mutsuz isek
daha dikkatli alışveriş yapmalıyız. Çünkü alışverişi
terapi gibi görürüz ve çoğunlukla da eve gelince aldığımız
ürünlerden pişmanlık duyarız. Çoğu zaman pek de
kullanmayacağız ürünler aldığımızı görürüz. Bu arada
tabii bütçemizi de aşarız.
Markete gittiğimizde
kazançlı çıkabilmenin yolları da var;
- Liste yapmadan markete gitmeyin. Böylece ihtiyacınız olan raflara yöneliceksiniz.
- Hızlı alışveriş yapmayın. Alacağınız ürünün farklı markaları arasındaki fiyatlarını karşılaştırın.
- Reklamların sizi yönlendirmesine izin vermeyin. Ürünleri reklamlardan etkilendiğiniz için değil de içeriklerini tanıyarak satın alın.
- Şarküteri ürünleri alırken paketlenmişleri tercih edin. Paketlenmemiş ürünler hijyenik değildir.
- Etiketsiz ürünler almayın.
- Ayıplı ürünü hemen iade edin. Eğer satın aldığınız ürün ya da hizmet kusurlu ise 15 gün içinde para iadesi ya da dengiyle değişimini talep edin. Yasal açıdan bunun için süre 30 gündür. Bu nedenle sizden fiş veya fatura talep edilecektir. Bunları bir müddet saklı tutmanızda fayda var.
Eğer firmayla bu konuda
sorun yaşarsanız ve sonuç alamazsanız Tüketici Derneği’ne
başvurabilirsiniz.
Tüketiceler Birliği
Genel Merkez
Tel. 0212 567 97 44
Tüketici Şikayet Hattı:
175
www.tuketici.gov.tr
0 yorum:
Yorum Gönder