GÜNEŞ ÇARPMASI VE GÜNEŞTEN KORUNMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER

Güneş çarpmasının en önemli nedeni vücudun kendi ısısını koruma mekanizması olan terlemeyi yeterince gerçekleştirememesi. Ter bezleri , deri üzerine ter gönderip, terin buharlaşarak , derinin ısı yitirmesini sağlıyor. Vücut yeterince terleyemez veya aşırı terleme sonucu fazla miktarda sıvı ve elektrolit kaybı sonucu vücut ısısı yükseliyor ve güneş çarpması dediğimiz sonuç ortaya çıkıyor.
Güneş çarpmasının en önemli belirtileri: Vücut ısısının 40-41 derece olması, baş ağrısı ve dönmesi, bulantı, terleyememe, şuur bulanıklığı, kalp hızında artma, kol ve bacaklarda kramplar, hatta komaya kadar gidebilen nörolojik belirtiler olabiliyor.
Giysiler
Mevsime uygun, açık renkli ve terletmeyecek giysiler giyiniz. Güneşten korunmak için geniş kenarlı şapkalar takınız.
Bol Su İçin
Su içmek için susamayı beklemeyin. Suyun yanında mineralli sularla da kaybettiğiniz elektrolitleri almanız faydalı olabilir.
Alkol Den Uzak Durun
Sıcak havalarda alkol, vücut ısısını ayarlayan mekanizmayı olumsuz etkileyeceği için kullanılmamasında fayda vardır.
Gıda
Güneşin en etkili olduğu saatlerde aşırı yağlı, sindirimi zor yiyecekleri tüketmemek gerekir.Çünkü vücut bu ağır yiyecekleri tüketirken ısı mekanizmasını ayarlamakta zorlanır.
Spor
Saat 11.00 ile 15.00 arasında güneş ışınları yoğundur. Bu nedenle bu saatlerde spor faaliyeti yapmamalıyız.
Duş

Sık sık duş almakta fayda var. Böylece vücut ısısını düşürmüş olursunuz.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...