KABIZLIK İLE İLGİLİ BİLMENİZ GEREKENLER


Gevşemeyi öğrenin
Depresyon kabızlığınızı tetikleyebilir. Meditasyon, yoga, spor gibi tekniklerle stresinizi azaltmaya çalışın. Karın bölgenize yapacağınız masajla bağırsağınızı destekleyen kaslarınızı gevşeterek bağırsak hareketlerinizi hızlandırabilirsiniz.

Kuru erik bağırsak dostu
Çözünmüş liflerden zengin olan kuru erik, doğal laksatiflerle yüklü.

Fazla çay ve kahve kabız yapabilir
Gereğinden fazla tükettiğiniz çay ve kahve kabızlığınızı tetikler. Kahve, idrar söktürücü olduğu için dışkı içerisindeki sıvıyı çeker ve dışkı katılaştığı için kabızlığa zemin hazırlar. Kabızsanız kahve, çay kola ve alkol tüketmeyin.

Egzersiz iyi gelir
Düzenli egzersiz kabızlığa iyi gelir. Fiziksel aktivite azlığı kabızlığı tetikler. Egzersiz bağırsak hareketlerinin düzeli olmasına yardımcı olur ve stresi azaltır. Gıdaları sindirmek için vücudunuza zaman verin ve yemeklerden en az bir saat sonra egzersiz yapın.

Lavman yapmak kabızlığı önlemez
Lavman kabızlığa geçici çözüm getirir. Düzenli olarak yapılan lavman özellikle yaşlılarda kabızlığa neden olur.

Sürekli ilaç almayın
Laktasifler ve dışkı yumuşatıcılar bağırsağı hemen çalıştırır. Kullandığınız laktasif ve dışkı yumuşatıcı türüne göre bağırsak hareketi üretmeniz birkaç dakika ile birkaç gün arasında değişir. Uzun süre laktasif almak sindirim sorunlarına yol açar.

Hintyağına dikkat edin

Güçlü bir müshil olan hintyağı diğer laktasifler gibi, uzun süreli kullanılmamalı. Hintyağı, bağırsak, kaslar, sinirler ve dokulara gereksiz yere zarar verebilir. Bu nedenle doktorunuzun önerisi olmadan kesinlikle almayın.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...