HİNDİ ETİNİN FAYDALARI

Hindi eti, besin değerinin yüksek olması, yağ ve kolesterol içeriğinin düşük olması, çeşitli ürünlerle işlenebilmesi ve lezzeti ile dünyada birçok kişi tarafından tercih edilen bir kanatlı etidir. Kırmızı et ve tavuğa göre daha yüksek protein içerir ve yağ oranı da daha düşüktür. Bu sebeple, hayvansal yağları azaltmayı öneren sağlıklı beslenmenin önemli bir parçasıdır. Hindi eti B1 ve B2 vitaminleri bakımından da zengindir. Özellikle B grubu vitaminlerden olan niasin kalp damar hastalıklarının tedavisinde son derece önemlidir.

Amerika’da yapılan araştırmalar sonucu niasinin kolesterolü düşürmede ilaçlar kadar önemli bir rol oynadığı tesbit edilmiştir. Günlük 2 -3 gram niasin alınmasının kötü kolesterolü yüzde 20 - 30 düşürdüğü, iyi kolesterol oranını ise yüzde 20 - 35 artırdığı sonucuna varılmıştır.

Amerikan Ulusal Kolesterol Eğitim Programı yüksek kolesterolün tedavisinde niasinin kullanılmasını öncelikli olarak tavsiye etmektedir. Ancak doz aşımı durumlarında alerjik reaksiyonlar, baş ağrısı, mide bulantısı, mide ekşimesi, kusma, ishal, karaciğer harabiyeti gibi yan etkilerinin bulunduğu ve bu nedenle niasinin hekim kontrolünde kullanılması gerektiğini de bildirilmektedir.

Düşük yağ oranı, zengin protein, vitamin ve mineral değeri bakımından sağlıklı bir besin olduğu bilinmektedir. Hindi eti, ‘’tryptophan’’ maddesi içerir. Tryptophan, mutluluk hormonu serotonin’e dönüşür. Bu yüzden mutlu eden besinler kategorisindedir.
  • Zayıflama diyetlerinin desteklenmesinde,
  • Kalp ve damar sağlığında,
  • Kansızlığın önlenmesinde,
  • Yaşlanmaya karşı,
  • Vücut direncinin artırılmasında,
  • Bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinde,
etkili olabileceği belirtilmiştir.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...