İnternette
arama yaparken aslında esas olan, ihtiyacımız olan veriye en kısa
yoldan ulaşmak. Bunun içinse ilk adım, aradığınız kelimeye
başka kelimeler ekleyerek, daha ayrıntılı sonuçlara ulaşmak.
Örneğin “ev” kelimesinin yanına “satılık” kelimesini
eklerseniz, karşınıza çıkan sonuçların toplamı birden
1.990.000 gibi bir rakama düştüğünü göreceksiniz.
Kelimeleri
tırnak içinde girmek ise çok daha farklı bir sonuç doğuruyor.
Bu durumda Google, içinde “satılık” ve “ev” kelimelerinin
her hangi bir yerde değil, bu iki kelimenin bir bütünmüş gibi
arka arkaya geçtiği sayfaları arıyor. “satılık ev” için
geçerli sonuçlar ise yaklaşık 1.680.000’e kadar düşüyor.
Tabii bu sayı yine de satın almak üzere ev almak isteyen biri için
astronomik boyutta. Ama arama satırına aradığınız evin
özelliklerini eklemeye devam ettikçe sonuç sayısı düşecektir.
Bu örnek için [“satılık ev” merkezi sistem doğalgaz “3.
kat”] gibi bir arama satırı, arama sonucu sayısını üç
basamaklı sayılara kadar düşürecektir.
İstemediğiniz
Kelimeleri Aramanızdan Çıkartın
Arama
satırını, yeni ifadeler ekleyerek geliştirebileceğiniz gibi,
sonuçlardan bazı ifadelerin geçtiği sayfaları çıkartarak da
detaylandırabilirsiniz. Görüntülenecek sonuçlar içinde
geçmesini istemediğiniz bir ifadeyi, başına “-“ işareti
koyarak girmelisiniz. Örneğin [“satılık ev” -“giriş kat”]
şeklinde bir arama satırı, içinde “giriş kat” değiminin
geçmediği sonuçları görüntüleyecektir.
Küçük
Ayrıntılara Dikkat
Temel
arama fonksiyonlarından ayrıntılı aramalara doğru ilerlerken,
dikkat etmeniz gereken küçük ayrıntılara da değinmekte yarar
var. Öncelikle belirtelim ki, Google arama sırasında büyük/küçük
harf ayrımını ve girilen sözcüklerdeki herhangi biçimlendirmeyi
önemsemiyor. Yani aramak istediğiniz kelimeleri büyük harflerle
yazmak, küçük harflerle yazmak ya da bazı harfleri büyük
bazılarını küçük yazmak arama sonuçlarını değiştirmiyor.
Bir metinden kopyalayarak Google’a yapıştıracağınız
ifadelerin de kalın ya da italik gibi bir biçimlendirmeyle yazılmış
olması da bir şey değiştirmiyor.
Google’ın
“stop” Sözcükleri
Aramanızda
geçen www, http ve .com gibi terimler, daha iyi sonuçlar sağlamakta
pek işlev göstermiyor ve üstüne üstlük arama hızını oldukça
düşürüyor. Bu sebeple Google, normal bir aramada arama satırına
girilseler dahi bu kelimeleri göz ardı ediyor. İngilizce’deki
in, is, it, of, on, or, that, the, this, to, was, what, when, where,
I, a, about, an, are, as, at, be, by, com, de, en, for, from, how,
who, will, with, the kelimeleri de bu uygulamaya dahil olan
kelimeler. Aramaların hızını artırmak için dikkate alınmayan
bu kelimelerin “stop words” olarak anılıyor.
Dikkat:
Özellikle
bu kelimelerin de aranmasını istiyorsanız, kelimeleri yazmadan
önce başlarına “+” işareti ekleyin. Aramanız örnek olarak
[+en uygun fiyat] şeklinde görünebilir.
0 yorum:
Yorum Gönder