GOOGLE' DA ARAMA İPUÇLARI


Birden Çok Sözcük Avantaj Yaratıyor
İnternette arama yaparken aslında esas olan, ihtiyacımız olan veriye en kısa yoldan ulaşmak. Bunun içinse ilk adım, aradığınız kelimeye başka kelimeler ekleyerek, daha ayrıntılı sonuçlara ulaşmak. Örneğin “ev” kelimesinin yanına “satılık” kelimesini eklerseniz, karşınıza çıkan sonuçların toplamı birden 1.990.000 gibi bir rakama düştüğünü göreceksiniz.
Kelimeleri tırnak içinde girmek ise çok daha farklı bir sonuç doğuruyor. Bu durumda Google, içinde “satılık” ve “ev” kelimelerinin her hangi bir yerde değil, bu iki kelimenin bir bütünmüş gibi arka arkaya geçtiği sayfaları arıyor. “satılık ev” için geçerli sonuçlar ise yaklaşık 1.680.000’e kadar düşüyor. Tabii bu sayı yine de satın almak üzere ev almak isteyen biri için astronomik boyutta. Ama arama satırına aradığınız evin özelliklerini eklemeye devam ettikçe sonuç sayısı düşecektir. Bu örnek için [“satılık ev” merkezi sistem doğalgaz “3. kat”] gibi bir arama satırı, arama sonucu sayısını üç basamaklı sayılara kadar düşürecektir.

İstemediğiniz Kelimeleri Aramanızdan Çıkartın
Arama satırını, yeni ifadeler ekleyerek geliştirebileceğiniz gibi, sonuçlardan bazı ifadelerin geçtiği sayfaları çıkartarak da detaylandırabilirsiniz. Görüntülenecek sonuçlar içinde geçmesini istemediğiniz bir ifadeyi, başına “-“ işareti koyarak girmelisiniz. Örneğin [“satılık ev” -“giriş kat”] şeklinde bir arama satırı, içinde “giriş kat” değiminin geçmediği sonuçları görüntüleyecektir.

Küçük Ayrıntılara Dikkat
Temel arama fonksiyonlarından ayrıntılı aramalara doğru ilerlerken, dikkat etmeniz gereken küçük ayrıntılara da değinmekte yarar var. Öncelikle belirtelim ki, Google arama sırasında büyük/küçük harf ayrımını ve girilen sözcüklerdeki herhangi biçimlendirmeyi önemsemiyor. Yani aramak istediğiniz kelimeleri büyük harflerle yazmak, küçük harflerle yazmak ya da bazı harfleri büyük bazılarını küçük yazmak arama sonuçlarını değiştirmiyor. Bir metinden kopyalayarak Google’a yapıştıracağınız ifadelerin de kalın ya da italik gibi bir biçimlendirmeyle yazılmış olması da bir şey değiştirmiyor.

Google’ın “stop” Sözcükleri
Aramanızda geçen www, http ve .com gibi terimler, daha iyi sonuçlar sağlamakta pek işlev göstermiyor ve üstüne üstlük arama hızını oldukça düşürüyor. Bu sebeple Google, normal bir aramada arama satırına girilseler dahi bu kelimeleri göz ardı ediyor. İngilizce’deki in, is, it, of, on, or, that, the, this, to, was, what, when, where, I, a, about, an, are, as, at, be, by, com, de, en, for, from, how, who, will, with, the kelimeleri de bu uygulamaya dahil olan kelimeler. Aramaların hızını artırmak için dikkate alınmayan bu kelimelerin “stop words” olarak anılıyor.
Dikkat: Özellikle bu kelimelerin de aranmasını istiyorsanız, kelimeleri yazmadan önce başlarına “+” işareti ekleyin. Aramanız örnek olarak [+en uygun fiyat] şeklinde görünebilir.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...