DİYET STRATEJİLERİ

Diyet yaparken iştahını frenleyecek bazı önlemler alabilirsiniz. İşte bunlardan birkaçı;

  • Masandaki veya odandaki atıştırmalıklardan kurtul. Kafelerden uzak dur. Yiyeceklerin görüntüleri ve kokuları kişinin iştahını kabartır. Bu tür görüntü ve kokulardan uzak kalmaya bakın.
  • Yeme isteğin ortaya çıktığında isteğinin geçmesinin ne kadar sürdüğünü not al. Bir sonraki yeme isteğinde bu not size yardımcı olacaktır.
  • Sağlığınız elveriyorsa yarım saat koşun. Yapılan araştırmalar yarım saatlik bir koşunun iki saat boyunca iştahınızı %50 azalttığı görülmüş.
  • Ofisteki masanıza siyah bir örtü serin. Ya da bilgisayarınızın arka planını siyah yapın. Çünkü siyah iştah azaltıcı etkiye sahip bir renktir.
  • Şekersiz sakız çiğneyin. Yapılan araştırmalarda çiğnemenin beyindeki tokluk hissinden sorumlu bölgeyi uyardığı tespit edilmiş.
  • Alın vuruşunu deneyin. Parmaklarınızla şakaklarınıza hafif vuruşlar yapın. Önce birine, sonra diğerine vururken gözlerinizle de parmaklarınızı izleyin. İşaret parmağınızın ilk boğumuna yoğunlaşın. Bu hareket beyninin görsel bölgesini meşgul eder ve yeme arzusunu frenler.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...