KİLO VERMEK VE VERİLEN KİLOYU KORUMAK

Aşağıdaki temel kurallara uyarak bir yandan kilo verip, diğer yandan formunuzu koruyabilirsiniz.


Besinlerin Hacim Değeri
Yemek tercihi yaparken yağ ve kalori oranı kadar, su ve hava içeriği ile hacmini de kontrol etmek gerekiyor. Hacmi yoğun olan gıdalar daha az enerji almaya neden olabiliyor. Yüksek hacimli gıdalar daha hızlı doygunluk hissi yaratabiliyor. Örneğin 100 gr taze üzüm yemek kişiyi aynı miktarda kuru üzüm yemekten daha çok tatmin ediyor ve daha az kalori almaya yardımcı oluyor.

Şekerli İçeceklerden Uzak Durun
Günlük beslenmelerde şekerli içeceklere yer vermeyin. Şekerli içecek içmeyen kişilerin daha fazla kilo verdiği biliniyor.

Uykusuzluk
Araştırmalar diyet yaparken kalitesiz uykunun vücuttan yağ yerine daha fazla su, kas ve doku kaybetmeye neden olduğunu gösteriyor. Uykusuzluk iştahı artıran hormonun daha fazla çalışmasına sebep oluyor. Uykusuzluk strese yol açıyor ve var olan yağların depolanmasına yol açıyor. Günde beş saatten az uyuyanların obezite riski günde altı saat uyuyanlara göre yüzde 9 artıyor.

Protein ve Liften Zengin Besinler
Araştırmalara göre protein ve liften zengin beslenenler hem daha kolay kilo veriyor hem de kan şekerinde dalgalanmalar yaşamadıkları için aşırı yeme eğilimine girmiyor. Örnek bir menüde ızgarada tavuk, salata ve bir miktar tam tahıllı ekmek en uygun seçenektir. Et, baklagil ve kuru yemişlerde bulunan protein ile tam tahıllı ekmekte bulunan lifler, zayıflamanın ve zayıf kalmanın olmazsa olmazları arasında yer alır.

Sebze Yemeden Olmaz
Öğünlerinizden sebzeyi eksik etmeyin. Kilo vermenize yardımcı olduğu gibi, sağlıklı beslenmenin en iyi yollarından biridir.

Porsiyonlarınızı Küçültün
Kalori hesabı yapmak, kilo vermenin vazgeçilmezleri arasında yer alıyor. Bunu porsiyon kontrolüyle birlikte yapmanız gerekiyor. Beynimiz tabağa konulan her şeyi yememiz gerektiğini düşünür. Bu nedenle tabağı doldurmak yerine tabağa az porsiyon konması gerekiyor.

Öğün Atlamayın
Öğün atlamamak gerektiğini hepimiz biliyor ama uygulamıyoruz. Özellikle kahvaltıyı atlamamak gerekiyor. Uyanır uyanmaz bir şeyler yemek metabolizmanızı hızlandırıyor. Eğer yataktan kalktıktan sonra iki saat içinde hiçbir şey yemezseniz metabolizmanız tamamen yavaşlıyor. Bunun için mutlaka kahvaltı yapmaya çalışın.

Yağlardan Vazgeçmeyin
Kilo vermek için yağlardan tamamen uzak duracaksınız diye bir şey yok. Vücudunuzun çalışması için yağa da ihtiyacı var. Eğer yeterince yağ almazsanız, beyin yağ hücrelerine vücuda sıkı sıkıya tutunmaları için sinyal gönderiyor. Bu durumda ters mantıkla hareket etmek, yağ yakmak için yağ tüketmek gerekiyor. Ama yiyeceğiniz yağ tipi önem taşıyor. Beslenmenizde zeytinyağı, fındık, avokado ve balık gibi sağlıklı tekli ve çoklu doymamış yağlar tüketmeye özen gösterin. Et, peynir, süt gibi kalp rahatsızlıkları açısından risk oluşturan ve yüksek miktarda doymuş yağ içeren besinlerden ise uzak durmaya çalışın.

Yemek Yerken Başka Bir Şeyle Meşgul Olmayın
Hepimiz bilgisayar veya televizyon başındayken bir şeyler yemekten hoşlanırız. Ama çoğu zaman bu durum neyi ne kadar yediğimizi bilmemizi engeller. Bu işin ideali günde üç öğün dengeli beslenebileceğiniz bir masada yemek öneriliyor. Günlük hayatımızda bunu gerçekleştirmek ne kadar zor olsa da en az bir öğünü gerektiği gibi yemekte fayda var. 

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...