KENDİNİZİ SEVİYORSANIZ SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN BUNLARA DİKKAT EDİN

  • Katı ve sıvı yağ tüketimini azaltın. Margarinlerden uzak durun.
  • Soslardan, kızarmış yemeklerden, hamur işlerinden kaçının. Mangal sefalarını veda edin. Çünkü etlerde bulunan doymuş yağlar mangal ve kızartma yapıldığında daha da zararlı olur.
  • Zeytinyağına öncelik verin. Etin en yağsız yerini tercih edin. Kırmızı eti, balık ve kümes hayvanları ile değiştirin.
  • Düşük ısıda yağsız yemek yapın. Buharda, fırında, düdüklede haşlama metodlarını deneyin.
  • Süt ürünlerinin yağsız olanını tercih edin.
  • Hazır salata sosları yerine zeytinyağı, sirke ve limonu kullanın.
  • Puding, dondurma, supangle gibi tatlılar gizli yağ içeren ürünlerdir. Tüketimini azaltın.
  • Beyaz un, beyaz şeker ve beyaz pirinçten uzak durun.
  • Hazır ve konsantre meyve sularından uzak durun. Su, bitki çayları, ayran, çay , soda veya kendimizin evde yaptığı meyve sularını tercih edin.
  • Daha çok köklü sebze tüketin. Havuç, turp, pancar gibi. Ispanak, karnabahar, beyaz ve kara lahana, brokoli, kabak ve patlıcan yiyin. Tam tahıl ekmeğini tercih edin.
  • Tuz tüketimini azaltın. Tuzlu kuruyemişler ve cipslerden uzak durun.
  • Konserveler, fümeler, şarküteri gibi ürünler sodyum içerir. Bunlara dikkat edin.
  • Alüminyumdan kaçının. Hangi durumda olursa olsun, alüminyumun vücutla teması uzun vadede sağlık sorunlarına yol açar. Alüminyum içeren deodarantlardan uzak durun.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...