SAĞLIĞIMIZA İYİ GELEN GIDALAR

Kivi
Taiwanese Üniversitesi’nden araştırmacılar, bir ay süreyle yatmadan bir saat önce iki kivi yiyen kadınların diğerlerinden 14 dakika farkla daha hızlı uykuya daldığını ve daha kaliteli uyuduğunu tespit etmiş. Bunun olası bir açıklaması ise şöyle: Yatmadan önce bu tatlı yeşil meyveyi yemek uyku getiren serotonin değerlerini arttırıyor. Dolayısıyla da uyku dünyasına kolayca geçebilme şansın oluyor.
Bu meyveyi doğrayarak salatalara katabileceğiniz gibi, püre yapıp yoğurtlara katıp yiyebilirsiniz.

Kabak
Migren sıkıntısı çeken insanlarda genelde magnezyum eksikliği vardır. Tahminlere göre, magnezyum eksikliği beyni çevreleyen damarların daralmasına neden oluyor, bu da otomatik olarak ağrı yaratıyor. Çözüm için günde dört çorba kaşığı kadar tuzsuz kabak çekirdeği yemekte fayda var. Bu miktar günlük magnezyum ihtiyacınızın yarısını karşılar.

Fasulye
Kalp ve sindirim sistemi için oldukça faydalıdır. Gut bültenlerinde yayımlanmış bir çalışmaya göre, ağırlıklı olarak fasulye gibi lifli besinler tüketenlerde gastroözofageal reflü hastalığının belirtilerine yüzde 20 daha az rastlanıyor. Çalışmaya katılan doktorlara göre lif, yiyeceklerin mideyi hızla terk etmesine yardımcı olur. Dolayısıyla reflünün ortaya çıkma olasılığını azaltır.

Bal

Yapılan çalışmalar, kaşıntılı boğaz veya kuru öksürük için balın oldukça etkili olduğunu gösteriyor. Bunun nedenin büyük ihtimalle balın içeriğindeki antibakteriyel ve antioksidan maddeler olduğu düşünülüyor. İki ya da üç saatte bir ılık suya veya bir fincan bitki çayına iki tatlı kaşığı bal ekleyip içilirse faydalı olacaktır. 

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...