RAMAZANDA SAĞLIKLI BESLENME


  • Ramazan ayında yeterli ve dengeli beslenmeye dikkat edilmeli.
  • Oruç tutanların mutlaka sahur yapmaları gerekiyor. Kafein içeren içecekler yerine süt, ayran, bitkisel çaylar içilmeli.
  • Susama hissi duyulmasa bile iftar ile sahur arasında sık sık su içilmeli.
  • İftara peynir, domates, zeytin gibi kahvaltılıklar veya çorbayla başlanmalı. 10-15 dakika sonra az yağlı et, sebze yemeği veya salatayla devam edilmeli. Enerji veren ama kan şekerini dengeli yükselten besinler tercih edilmeli. Örneğin beyaz ekmek , pilav yerine bulgur pilavı , kepekli ekmek gibi.
  • İftarda aşırı şerbetli tatlılar yerine meyve, dondurma veya sütlü tatlılar tercih edilmeli.
  • Yemekleri yavaş yavaş ve iyice çiğneyerek tüketin.
  • Tek bir oturuşta her şeyden yemek yerine, iftardan sonra birer saat ara ile küçük porsiyonlar halinde yemek yemeye çalışın.
  • İftardan sonra oturmak yerine küçük yürüyüşlere çıkın. Bu sindirime fayda sağlar.
  • İftarda kızartma gibi ağır yemekler yerine haşlama, buğulama veya ızgara yemeklerini tercih edin.
  • Oruç tutarken beslenme düzenimiz değiştiği için kabızlık gibi sorunlar oluşabilir. Bunu engellemek için yemeklerde lif oranı yüksek gıdalar (kurubaklagiller, kepekli tahıllar, sebzeler) ve ara öğünlerde taze ve kuru meyveler tüketilmeli.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...