RAMAZANDA BESLENME İLE İLGİLİ BAZI SORU VE CEVAPLAR

  • Sahurda susuzluğumuzu gidermek için nasıl beslenmeliyiz?
  • Fazla yağlı, tuzlu ve şekerli yiyecekler susatır. Kafein ihtiva eden içecekler vücuttan sıvı boşaltımını artırır. Sahurda kahvaltı türü zeytinyağlılar, domates, yeşil sebze, çorba ve yumurta yenmelidir. Tabiki bunlarla birlikte su içimi çoğaltılmalıdır.
  • İftarda tuzsuz ve yağsız yiyecekler ile sahura kalkmadan ramazan ayını geçirmek doğrumudur?
  • Ramazan ayında sahur kesinlikle yapılmalıdır. Bulunduğumuz ayın sıcak olması ve havada nemin fazla olması nedeniyle vücutta aşırı sıvı kaybı, bazı metabolik değişimler, kalpten kan pompalamada azalma, tansiyon ve şekerde oynamalar olabilir. Sahur tutulmadan oruca niyetlendiği zaman gün içinde kişinin sağlığı kötü yönde etkilenebilir, çalışma verimini düşürebilir. Çevreyle olan ilişkileri olumsuz etkileyenebilir. Bu sebeple sahura kalkmalı, iftar yapılmalı.
  • Hergünspor yapan bir kişi düzgün beslenmelidir. Ramazan ayında sporcular nasıl beslenmelidir?
  • Proteini yüksek besinleri ürünlere yeterli miktarlarda tüketilmelidir. Et ürünleri, kuru baklagiller, yumurta, süt ürünleri bunlar protein açısından zengin yiyeceklerdir. Sahur ve iftarda yeterli miktarlarda tüketilmesi ihtiyacını karşılamaya yetebilir.
  • Milletçe ramazan da tatlıyı çok tüketiyoruz. Acaba iftarda tatlı olarak ne sonra yememiz daha sğlıklı olur?
  • İftarda aşırı şerbetli, şekerli tatlılar yerine yazın daha sık sütlü tatlılar ve meyve tatlıları tüketmeliyiz.

      0 yorum:

      Yorum Gönder

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...