KRONİK YORGUNLUKTAN KURTULMA REÇETESİ

  • Kışın gelmesiyle birlikte herkeste bir uyku hali, hareketsizlik, iştah artışı, tatlıya düşkünlük, havaların kararmasıyla birlikte bir uyuşukluk hissi oluşuyor. Yorgunluk hissi enerjimizi düşürebiliyor. Bu yorgunluktan korunmak için sağlıklı beslenmek, enerji veren gıdaları tüketmek ve düzenli egzersiz yapmak şart.
  • Kış sebzelerinden yararlanmalı, koyu yeşil yapraklı sebzeleri tüketmelisiniz.
  • Aç kalmayın. Öğünleriniz yavaş yavaş yiyin.
  • Yoğurdunuzu kendiniz evde yapın. Kefirle mayaladığınız yoğurt prebiyotik olacaktır.
  • Ana öğünlerde proteine önem verin. Sebze yemeklerinizin yanında yoğurt tüketin.
  • Her gün doğal mineralli su için.
  • Kendi ekmeğinizi kendiniz yapın.
  • Sabah kahvaltısında çörek otuna yer verin.
  • Hareketlenin.
  • Uykuya önem verin. Günde yedi veya sekiz saat uyuyun. Gece saat 12’den önce yatın.
  • Duş alırken en son durulanma suyunun ılıktan soğuğa doğru olmasına özen gösterin. Soğuk su cildinizi ve zihninizi canlandıracaktır.
  • Havanın açık olduğu her an dışarı çıkın. Güneş enerjisi yorgunluğunuzu alır. Aynı zamanda depresyonunuzu engeller.
  • Badem, ceviz ve fındık hayatınızda mutlaka olmalı.



0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...