KİLO ALMAKTAN KAÇINMAK İÇİN NELER YAPMALIYIZ ?

  • Market alışverişine giderken yanınızda alışveriş listesi götürün. Böylece gelişigüzel her gördüğünüzü almazsınız.
  • Televizyon izlerken bir şeyler atıştırmayın. Ya da atıştıracağınız miktar kadarını tabağa koyup, yanınıza öyle getirin ki , fazladan atıştırmalık tüketmeyesiniz.
  • Eğer yemekli bir davete gidiyorsanız, önünüze gelen yiyeceklerden kalorisi az olanları tercih edin.
  • Yiyeceklere ekstradan hazır soslar ve zeytinyağı eklemeyin.
  • Çok hızlı yemek yemeyin.
  • Akşam yemeğinden sonra şekerli besinler tüketmeyin.
  • Spor yapmaktan kaçınmayın. En az haftada üç gün 30’ar dakika yürüyün. Herkes doktoruna danışarak sağlık durumuna göre bir spor yapabilir.
  • Ara öğünleri kaçırmayın. Fakat ara öğünlerde tüketeceğiniz yiyecekleri örneğin kuru meyveleri tabaklar içinde sehpalarınızın üzerinde bırakmayın. Ne kadar fazla göz önünde olurlarsa o kadar fazla tüketileceklerdir. İş yerinde de atıştırmaları çekmecede muhafaza edin.
  • Hazır meyve sularında, enerji içeceklerinde, meyveli sodalarda fazla şeker olduğunu unutmayın.
  • Gıda paketleri üzerindeki etiketleri okuma alışkanlığımızı geliştirelim. Ne yediğimizi bilmek hepimizin hakkı. Örneğin paketlerin üzerinde yağ oranı düşüktür ibaresi yazabilir. Fakat yağ oranının düşük olması, o ürünün daha az kalori olduğunun garantisi değildir. Ürün fazla şeker veya tuz içerebilir.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...