HASTA OLMADAN YAŞAMAK MÜMKÜN MÜ?

Keşke mümkün olsa. Her ne kadar olasılığı düşük de olsa hasta olmadan yaşamayı herkes ister. En azından hayatımızdaki bazı noktalara dikkat edersek, bazı hastalıklara yakalanma riskimizi azaltabiliriz.

Alkol ve sigara
Alkol ve sigara zehirdir. Ayda yılda bir içilen bir kadeh alkolün karaciğerinizin üzerinde pek fazla etkisi yok. Fakat her gün alkol alıyorsanız, karaciğeriniz onu vücudunuzdan suyla seyreltip atmak için sürekli çalışıyor demektir. Sigara ise günümüzde kanser nedenlerinin başında gelen bir etken. Her ikisinden de ne kadar uzak durursak o kadar faydalı.
D vitamini
Sadece kalsiyum emilimini artırmıyor, aynı zamanda bağışıklık sistemini de güçlendiriyor. D vitamininin en iyi kaynağı güneş. Yazın kol ve bacaklarınızı 10-15 dakika mutlaka güneşte bırakın.
Egzersiz
Aşırıya kaçmadan en az haftada 3 gün 20-25 dakika yürüyüşe çıkmalıyız. Bu yürüyüş gezme şeklinde değil tempolu bir yürüyüş olmalı.
Psikolojik durum
İnançlı ve olumlu insanların daha az hastalandığı ve daha hızlı iyileştiği biliniyor. Herkes kendi rahatlama yolunu kendi bilir. Kimisi dua ile rahatlarken, kimisi kitap okur, meditasyon yapar.
İçinde öfke barındıran insanın gün gelir ruhu bu öfkeyi taşıyamadığı için hastalanabilir. Öfke sırtınızda taşıdığınız yük gibidir. Bu nedenle öfke duyduğunuz kişiyi affedin. Sırtınızdaki bu yükten kurtulun. Kendi özgürlüğünüz için bunu yapın. Öfkenin yarattığı stres damarlarınızı daraltır ve kanlandırır. Bilimsel veriler güvensiz, evhamlı, endişeli ve sürekli olumsuz düşünen insanların daha sık hastalandığını gösteriyor.
Ruhu Arındırmak
Ruhunuzu arındırıp, dinlendirmenin yolu kişinin zevklerine göre değişir. Müzik dinleyebilir, rahat bir yere oturup gözlerinizi bir yere odaklayarak zihninizi boşaltmaya çalışabilirsiniz. Örnek olarak; odayı havalandırın. Rahat bir yere oturun, gözlerinizi bir noktada odaklayın. Sonra gözlerinizi yukarıya kaldırın. Derin bir nefes alıp gözlerinizi kapatın. Gözleriniz kapalıyken sol tarafa doğru bakıp, olumlamalar yapın. ‘’Kendimi seviyorum, ben iyi bir insanım, faydalı bir bireyim, mükemmel değilim, kimse değil. Elimden geleni yapmayı seçiyorum ve huzur içindeyim’’ Beyin bu sakin ortamda bu telkinleri daha iyi algılar. Gün içinde 15 dakika ayırmanız yeterli.
İyi Uyku
İyi uyku; kolayca uykuya geçmek, sık sık uyanmamak, sabah dinlenmiş olarak kalkmaktır. Televizyon ve bilgisayardan gelen ışınlar uyarıcı etkisi gösterir. Uykuya geçmeden bir saat önce bunları kesmeliyiz. En geç gece 23.00’de yatmış, sabah güneşle birlikte kalkmak gerekiyor. İyi uyuyamayan insanlarda stres artar. Stres adrenalin ve kortizol hormonlarını artırır ve kortizol de kan şekerini yükseltip, yağ yapar.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...