BAYRAMDA NE YEMELİ VE NE YEMEMELİ

Ramazan ayının sona ermesiyle ve gelenekselleşmiş olan bayram ziyaretleri nedeniyle; hızla ve fazla miktarda, yağ oranı fazla kalori içeriği yüksek gıdalar tüketilmesi sonucunda kişilerde birçok sağlık sorunu ortaya çıkabiliyor.

Bayramlar kalp hastalığı, şeker hastalığı olan kişiler için risklidir. Bu kişiler yine beslenmelerine özen göstermelidirler. Buna bağlı olarak eski yemek alışkanlıklarına yavaş yavaş geçiş yapmak en doğrusudur. İkram edilenleri yemek yerine, tadına bakmak daha doğru olacaktır.

Bayram ve bayram sonrası yavaş yavaş eski yemek düzenimize geçerken metabolizma hızının artması ve sağlıklı yaşam için mutlaka haftada 3 gün düzenli egzersiz yapılmalıdır. Düzenli egzersiz alınan kiloların verilmesi, metabolizma hızının artması, kan şekerinin düzenlenmesi gibi birçok sağlık açısından olumlu etkiler yaratacaktır.

Bayram günü beslenmemize çok dikkat etmeliyiz. Sabah hafifi bir kahvaltı yapılmalı, peynir, zeytin, domates, salatalık, reçel , kepek ekmek, buğday gevreği, süt, meyve gibi hafif besinler yiyerek güne başlanmalı. Gün içerisinde öğün sayısını artırıp bu öğünlerde yediğimiz yemek miktarını azaltmalıyız. Günde 3 ana öğün, 3 ara öğün olmalıdır. Sabah kahvaltısı ve öğle arasında meyve (taze veya kuru), süt, yoğurt gibi besinle tüketilebilir. Öğle ve akşam yemeklerinde yağ miktarı düşük, küçük porsiyonlarda kan şekerini hızlı yükseltmeyecek besin grupları seçilmeli. Çorba, ızgara et veya etli sebze yemeği, kepek ekmek, ayran gibi besinler tercih edilmeli. Akşamüzeri ara öğün alınmalı. Yağsız kepekli bir tost, kepekli bisküv,, peynir, süt ve meyve seçilebilir. Akşam yemeğinden sonra yatmadan 2 saat önce de hafif bir ara öğün alınabilir.


0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...