RAMAZANDA ORUÇ TUTARKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER.

Ramazan ayında oruç tutmak sadece bedenimizi fizyolojik olarak arındarmak değil, ruhsal manada da kendimizi arındarmak anlamına gelmekte. Bizim manevi açıda da pozitif enerji yüklendiğimiz bir dönemdir. İrademizi daha da kuvvetlendiren manevi bir aydır.

Son senelerde ramazan yaz mevsimine geldiğinden, daha uzun saatler oruç tutuyoruz. Bu nedenle iftarda yediklerimize daha dikkat etmemiz gerekiyor.

Beslenme uzmanlarının oruçla ilgili önerilerini şöyle özetleyebiliriz;
  • Orucunuzu hurma veya zeytinle açın. Daima ufak lokmalar alın ve iyice çiğneyin.
  • Eğer yemeğe hafif bir çorba (örn. Sebze çorbası) ile başlarsak midemizi fazla yormayız. Bunun yanında yine kıymalı bir sebze yemeği ve salata tüketilmesi önerilmektedir.
  • Yemeklerin fazla baharatlı olmamasına dikkat edilmesi gerekmektedir.
  • Tok karnına ve iftardan hemen sonra ağır tatlılar veya şekerli meyveler yememeliyiz. Sütlü tatlıları ve meyveleri ileriki saatlerde tüketmeliyiz. Özellikle meyvelerin yanında bir miktar fındık, ceviz, kuru kayısı, erik gibi kuruyemişlerin yenmesi faydalıdır.
  • İftarda beyaz un ve şekerden yapılmış yiyecekler, yağlı kızartmalar, şarküteri ürünleri kan şekerimizi hızlı yükselteceği için bedenimizi zorlayacak yiyeceklerdir.
  • İftar ile sahur arasında bol sıvı , bitki çayları (örneğin rezene ve yeşil çay) tüketmeliyiz.
  • Şeker hastaları, kalp, tansiyon, kanser hastaları, ciddi şekilde psikiyatrik hastalığı olanlar, düzenli ilaç kullanmak durumundaki hastalar ve çok yaşlılar ile gelişimdeki çocuklar, hamililer doktorlarıyla görüşmeden oruç tutmaları önerilmemektedir.
  • Oruç tutarken hareketsiz kalmamak gerekiyor. Fakat ağır sporlardan da kaçınmak gerekiyor. Bunun için en fazla önerilen egzersiz iftardan bir iki saat sonra hafif tempolu bir yürüyüş yapılmasıdır. Yürüyüşten sonra bir miktar su veya süt tüketmekte fayda vardır.




0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...