ZAYIFLAMANIN PRATİK YOLLARI

Zayıflamak istiyorsanız mutlaka işe bir doktora ve diyetisyene giderek başlamalısınız. Bunun yanı sıra aşağıdaki noktalar size zayıflama sürecinde faydalı olabilir.

  1. Mutlaka her öğünde ve yemekte protein açısından zengin ama yağı alınmış besin grupları tüketmelisiniz. Örn. beyaz peynir, lor peyniri, örgü peynir, yoğurt ve süt gibi. Bunun yanında et, beyaz et, balık, yumurta bal gibi hayvansal gıdalardan, baklagillerden de faydalanmalıyız. Eğer protein ve yağ açısından zengin bir diyet uygulanmazsa bitkinlik ve yorgunluğa yakalanır, zayıflamak isterken sağlığımızdan oluruz.
  2. Öğünlerde sebze ve meyveyi eksik etmeyin.
  3. Meyve suyu tüketmeyi seviyorsanız, günde en fazla 2 bardak ve şekersiz olarak tüketin.
  4. Sabah kalktıktan sonra bir saat içerisinde kahvaltınızı yapın. Ara öğünleri atlamayın. Akşam yemeğinden sonra çok fazla bir şey yememeye dikkat edin.
  5. Düşük glisemik indeksi olan kuru meyveler, marul, yoğurt, yağı alınmış süt, meyve ve çiğ sebzeler ara öğünlerde sizi tok tutabilir.
  6. Yiyecek ve içeceklerin kalori miktarlarını bilmeniz, bunları tüketirken daha dikkatli olmanızı sağlar.
  7. Bazı kişiler akşam yemeklerini oldukça aşırı biçimde yerken, sabah kahvaltısı ve öğlen yemeğine gereken şekilde özen göstermezler. Bu size kilo aldırır. Bu alışkanlığınızı değiştirmelisiniz. Her öğün yeterince beslenmez, öğün atlarsanız, diğer öğünde gereğinden fazla yemek yer, dolayısıyla kilo alırsınız.
  8. Zayıflama ve diyet denemesine geçmeden önce 7 gün boyunca ye yiyip içtiğinizi bir deftere not alın. Bu şekilde öğün zamanlarınızı, yediğiniz kalorili yiyecekleri, yemeniz gerekip de yemediklerinizi, aşırı miktarda tükettiğiniz şeker ve hamur işlerini göreceksinizdir.
  9. Kilonuzu devamlı ölçerek, çetelesini tutunuz. Kendinize ulaşabileceğiniz bir kilo hedefi belirleyin. Bu kilo fazla hayallere kapılmadan, gerçekleştirebileceğiniz bir kilo olmalıdır.Örneğin bu ay 1 kilo vereceğim gibi. Bu bir kiloyu verdiğinizde, kendinizi mutlu hissedecek ve motive olduğunuzu göreceksiniz.
  10. Hiçbir diyet egzersiz yapmadan tam olmaz. Bu nedenle doktorunuza danışarak size uygun bir spor seçmelisiniz. Örneğin haftada iki veya üç gün 20 dakikalık tempolu yürüyüş yapabilirsiniz.


0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...