SINAVA GİRECEKLER İÇİN BESLENME ÖNERİLERİ

Çocukların geleceğini etkileyen sınavlar onları ve ebeveynleri psikolojik olarak yorar. Ama bu dönemde unutulmaması gereken bir konu da sağlıklı beslenme ve uyku düzenidir. Çocuğumuzun bu dönemde uykusuz kalmamasına özen göstermeliyiz.

Uzmanların beslenmeyle ilgili önerileri şöyle;
  • Haftada 2-3 kez omega – 3 içeren balık tüketmek, her gün bir avuç ceviz, fındık ve bademden oluşan bir kuruyemiş karışımı yemek, sabah kahvaltısı, öğlen ve akşam yemeklerinde çiğ sebze tüketmek hem hafızayı güçlendirmekte, hem de performansı artırmakta.
  • Her ne kadar sınav sabahı heyecandan ötürü iştahsızlık olacaksa da, sınav esnasında açlık yüzünden zorda kalmak istenmiyorsa mutlaka hafif bir kahvaltı yapmaya çalışın. Sınav sabahı kahvaltınızda aşağıdakileri tüketmeye çalışın.
  • Önerilen süt, haşlanmış yumurta, peynir gibi protoeinli besinlerdir. Protoein uzun süre size tokluk hissi verir. Tam tahıllı ekmek yemek de sizi tok tutacaktır.
  • Reçel, bal, pekmez gibi besinler tek başına yendiği zaman kan şekerinizi yükselticeği için çabuk acıkabilirsiniz.
  • Fazla zeytin tüketirseniz de sınav esnasında aşırı susayabilirsiniz.
  • Sınav esnasında tuvalet ihtiyacınızı gideremiyeceğiniz için kahvaltıda çok fazla çay ve kahve tüketmemeye çalışılmalıdır. Bu içecekler kafein içerdiklerinden sık idrara çıkmanıza neden olur.Sınavda susayacak olursanız yanınıza aldığınız suyu bir defa da değil de yudum yudum için.
  • Eğer öğrencinin insülin direnci veya hipoglisemisi var ise sınav esnasında tüketmesi için ufak peynirli bir sandiviç yanına verilebilir.
  • Sınava yakın günlerde de hijyenik ortamda pişirilmiş besinler tüketin. Aksi takdirde tam sınava girerken midenizin bozulmasına neden olursunuz.
HERKESE BOL ŞANS DİLİYORUZ...



0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...