SAĞLIKLI BİR KİŞİ GÜNDE EN AZ 1000 KALORİ ALMALIDIR

Vücudunuz ve metabolizma hızınız doğrudan yediğiniz yiyeceklerle bağlantılıdır. 1000 kalorinin altında tüketmenizi öneren açlık diyetlerini uyguladığınızda, vücudunuz bunu bir dış tehdit olarak algılıyor ve enerjiyi tasarruflu kullanmak için metabolizmanızı yavaşlatarak cevap verir. Şöyle düşünebilirsiniz. Metabolizmanız sürekli yanan bir ateş. Ateşin yanmasının sürekli devam ettirebilmek için nasıl ateşi beslememiz gerekiyorsa , metabolizmayı da beslemek gerekiyor. Ancak ateşe odun atmayı keserseniz ateş söner. Kilo vermek için aldığınız kaloriyi kısıtlarsanız metabolik ateşinizin yanmaya devam etmesini sağlamalısınız. Bunun için alt sınır 1000 kalori olmalıdır. Her dört-beş saatte bir yiyeceğiniz ana öğün veya atıştırmalıklarla metabolizmanızı aktif tutun.

Yediğiniz her tip besin vücutta ısı artışı sağlar ve metabolizma hızlanır. Bu etki proteinlerde, karbonhidrat ve yağlara göre daha fazladır. Her öğünde sağlıklı ve doğru miktarda protein tüketmelisiniz. Derisiz tavuk veya hindi eti, yumurta, balık ve deniz ürünleri, yağsız kırmızı et, yağsız süt ve süt ürünleri, baklagiller, mercimek protein seçenekleridir.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...