KIŞ DEPRESYONUNA YAKALANMAYIN

Gün ışığından faydalanmalı
Uyandığınızda evinizin perdelerini açın. Gündüzleri dışarı çıkın. Öğlen yemeklerinizi pencere kenarında veya evinizin en çok ışık alan yerlerde yiyerek doğal güneş ışınlarından faydalanın.
Arkadaşlarınızla egzersiz yapın
Fiziksel egzersiz yapmak stres ve gerginliğinizi azaltır. Arkadaşlarınızla birlikte yapabileceğiniz bir grup aktivitesi belirleyin. Jogging gibi açık hava aktivitelerini tercih ederseniz, gün ışığından daha fazla yararlanabilirsiniz. Böylece hem ruh halinizi düzeltecek hem de sosyalleşmiş olacaksınız.
Beslenmeye dikkat
Kışın bunaldığımızda duygusal olarak yemeye eğilimimiz artar. Bu da kilo alımına neden olur. En iyisi elinizin altında sağlıklı atıştırmalıklar bulundurmanızda fayda var. Fındık, ceviz, badem gibi sağlıklı kuruyemişler ve kurutulmuş meyvelerle tatlı veya açlık krizlerinizi doğru şekilde durdurabilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...